نحوه بسته بندی ظروف
طریقه بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی
آذر 20, 1400
بیمه نامه باربری
تعریف بیمه نامه باربری
آذر 20, 1400
نمایش همه

روش ها و ترفندهای حمل وسایل سنگین

حمل وسایل سنگین

اگر قصد اسباب کشی و جا به جایی دارید حتماً به این مورد که حمل وسایل سنگین کار دشواری است فکر می کنید. می توانید با استفاده از تکنیک های تخصصی اتوبار پیروزی به راحتی اجسام سنگین را حرکت دهید. بدون آنکه به کمر ،خانه یا حتی وسیله ای که جا به جا می شود آسیب وارد شود. وسیله جا به جایی اجسام سنگین در راستای سهولت کار جا به جایی وسایل سنگین طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است.

تکنیک های حمل وسایل سنگین

  • برای جا به جایی وسایل سنگین باید از یک نفر کمک بگیرید.
  • استفاده از چرخ های متحرک
  • استفاده از تخته های چوبی محکم
  • برآورد کردن وزن وسایل قبل از  بلند کردن آن ها
  • لوازم داخل کمدها را برای راحتی کار بردارید.
  • وسایل سنگین را به درستی بسته بندی کنید.

حمل وسایل سنگین

وسایل سنگین از نظر باربری

در شروع کار لازم است بدانید کدام لوازم جزء وسایل سنگین محسوب می شوند. وسایلی سنگین هستند که یک نفر به تنهایی توانایی جا به جایی آن ها را ندارد و باید از یک فرد دیگر برای جا به جایی کمک بگیرد. به این ترتیب لوازمی مانند پیانو، گاو صندوق، یخچال ، تلویزیون، کمدها، مبلمان،میز غذا خوری و…. جزء وسایل سنگین به حساب می آیند. بنابراین لازم است تا چند نفر برای جا به جا کردن آن اقدام کنند و باید بدانند که مهارت خاصی برای بلند کردن آن ها احتیاج است تا از هرگونه آسیبی به وسایل جلوگیری شود.

حمل وسایل سنگین

بسته بندی وسایل سنگین

یکی از مهمترین مراحل حمل وسایل سنگین بسته بندی و آماده سازی آن ها برای حمل در اسباب کشی می باشد. برای این کار ابتدا با سلفون های مخصوص کلیه وسایل سنگین را بپوشانید. این کار باعث می شود تا در زمان حمل بار از آسیب جدی به آن ها جلوگیری شود. برای حمل وسایل سنگین بد دست می توانید در این مرحله از بستن طناب به دور آن ها استفاده کنید.

مطالعه کنید
خدمات باربری در اتوبار پیروزی

استفاده از چرخ های متحرک

برای بلند کردن وسایل و قرار دادن آن ها بر روی این چرخ ها حتماً باید تکنیک های حمل بار را رعایت کنید. در این روش جا به جایی بهتر است وسایل را روی یک سطح صاف و هموار بکشید و از چرخش های ناگهانی به طرفین بپرهیزید تا آسیبی به شما وارد نگردد.

حمل وسایل سنگین

استفاده از تخته چوبی

یکی از ابزاری که در جا به جایی وسایل سنگین کاربرد دارد تخته چوبی محکم است. که برای حمل بار بر روی پله ها توصیه می شود به خصوص از این ابزار در راه پله ها استفاده می شود. برای انجام این کار تخته معرفی شده را روی پله قرار داده و وسایل سنگین را به کمک آن روی پله ها هل دهید. حتماً از پتو در زیر این تخته ها برای جلوگیری از آسیب جدی به لوازم سنگین استفاده کنید.

کمک گرفتن از فرد دیگر برای جا به جایی

توجه داشته باشید برای جا به جایی وسایل سنگین در جریان اسباب کشی نیاز به نیروی انسانی بیش از یک نفر الزامی است. اگر دسترسی به فردی ندارید، بعنوان مثال برای جا به جایی اجسامی مثل مبلمان و بوفه یک طرف مبل را جا به جا کرده سپس به طرف دیگر رفته آن را حرکت دهید. بهترین پیشنهاد در این حالت به کار گیری نیروی کار از باربری‌های مطمئن است.