حمل وسایل سنگین
روش ها و ترفندهای حمل وسایل سنگین
دی 4, 1400
اسباب کشی کم خرج
اسباب کشی با کمترین هزینه
دی 4, 1400
نمایش همه

تعریف بیمه نامه باربری

بیمه نامه باربری

شرکت های حمل و نقل و باربری مسئولیت دارند. تا در قبال دریافت مبلغی به عنوان حق بیمه باربری از مشتری سلامت کالا را تا رسیدن به مقصد نهایی تضمین کنند. بنابراین در فرایند جا به جایی کالا از مبدا به مقصد کالای ارسالی دچار آسیب شود. طبق قوانین مندرج در بیمه نامه باربری شرکت حمل بار مسئول پرداخت خسارت به مشتری می باشد.

توضیح بیشتر اینکه از زمانی که شما با همکاران ما قرارداد می بندید در تمامی مراحل اسباب کشی از بسته بندی اثاثیه منزل ، حمل و جا به جایی و در آخر پیاده سازی وسایل از ماشین های باربری و گذاشتن کارتن و وسایل در محل جدید وسایل شما بیمه خواهند بود. در این مدت چنانچه هر گونه خسارتی به وسایل شما وارد شود و یا اینکه وسیله ای گم شود. کارشناسان ما ضمن ارزیابی میزان آسیب و خسارت های وارد شده، خسارت های وارد شده را به مشتری پرداخت خواهند کرد.

بیمه نامه ساده باربری

این نوع بیمه نامه برای حمل وسایل خاص بیشتر استفاده می شود. و معمولاً جهت حمل کالاها به تعداد محدود و با تنوع نسبتاً کم مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به تذکر است که قبل از اقدام به این کار و استفاده از این نوع بیمه بهتر است اطلاعاتی درباره این نوع بیمه و شرکت های اتوبار که این خدمات را دارند انجام دهید.

بیمه نامه باربری

مواردی که خسارت به آن تعلق می گیرد.

  • رها شدن بار در حین اسباب کشی
  • آسیب دیدن وسایل در صورتی که بسته بندی وسایل نامناسب باشد.
  • خسارت ناشی از دزدی و سرقت
  • خسارت ناشی از دیر تحویل دادن کالا
  • آسیب و از بین رفتن در صورت بروز حوادث طبیعی آتش سوزی و طوفان و…
  • خسارت های ناشی از تصادف
مطالعه کنید
روش صحیح حمل و نقل یخچال

موارد احتیاط در زمان اسباب کشی

حتماً هیچ فردی نمی خواهد وسایل و اسباب خود را در اختیار باربری قرار دهد که در آن احتمال آسیب رسیدن و یا گم شدن وجود دارد. اما از طرف دیگر هر چه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی صورت بگیرد، کارگران باربری احتیاط و دقت بیشتری در زمان حمل کارتن ها و جعبه های حاوی وسایل و لوازم انجام دهند، خودروهای باربری (مانند وانت بار، کامیون و یا کامیونت) جدیدتر و بهتری مورد استفاده قرار گیرند.

رانندگان ماشین های باربری احتیاط بیشتری در خیابان های تهران و یا هنگام حمل بار به شهرستان به خرج بدهند، هنگام انتقال جعبه ها و کارتن ها و سایر وسایل به مقصد احتیاط شود (به ویژه زمان حمل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، مبلمان، میزهای بزرگ و غیره) و بطور خلاصه نکات اسباب کشی هر چه بهتر رعایت شوند. کار بهتر پیش می رود و احتمال خسارت دیدن وسایل و دارایی های شما بسیار کمتر خواهد بود.

بیمه نامه باربری

در آخر

مطابق با این نوع بیمه، بیمه گر متعهد می شود. که در ازای دریافت حق بیمه از بیمه گذار، در صورتی که در زمان حمل اجناس و کالاها به مقصد، خسارتی به آنها وارد شود و یا هزینه های اضافی در این رابطه متقبل شود. بیمه گر خسارت و یا هزینه های وارد شده را جبران کند.