کاهش هزینه اسباب کشی
ترفندهای کاهش هزینه اسباب کشی
مرداد 8, 1401
اتوبار چیست
اتوبار چیست؟
مرداد 8, 1401
نمایش همه

انتخاب ماشین باربری کوچک

یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در اسباب کشی ماشین باربری است. که نوع ماشین بستگی به حجم بار شما دارد. در صورتی که وسایل شما زیاد باشد بهتر است از کامیون استفاده کنید در حالی که وسایل شما کمتر باشد می توانید از نیسان یا وانت بار که با نام ماشین باربری کوچک شناخته می شود بهره بگیرید. به اضافه وزن و حجم بار فاکتور دیگری که باید به آن توجه داشته باشید نوع وسیله یا بار شما که می تواند وسایل اداری و شرکتی یا اسباب منزل باشد که متناسب با آن ماشین حمل بار را انتخاب نمایید. نکته دیگر مسیر و مسافتی است که ماشین باید طی کند امکان دارد جا به جایی درون شهری یا برون شهری باشد بنابراین باید این مورد نیز توجه داشت.

انواع ماشین باربری کوچک

وانت

وانت یا وانت‌بار یکی از وسایل نقلیه باربری کوچک و پرکاربرد برای حمل وسایل با وزن و اندازه کوچک می‌باشد که بیشتر برای حمل بار درون‌ شهری کاربرد دارد. ظرفیت حمل بار به‌ وسیله وانت ۱۰۰ کیلو الی ۴ تن می‌باشد. در کشور ما این وسیله به دلیل استهلاک پایین, قیمت مناسب, ارزان و زیاد بودن قطعات آن بیشتر مورد استقبال مردم قرارگرفته است.

نیسان

نیسان بار جزء یکی از پرکاربرد ترین و در دسترس ترین ماشین برای حمل و نقل است. که برای جابجایی بار با حجم سبک تا حدودی سنگین برای جابجایی درون شهری و برون شهری استفاده می‌شود. شایان ذکر است که نیسان می تواند هم به صورت معمولی و هم به صورت اتاق دار باشد.

مطالعه کنید
عوامل تاثیرگذار بر هزینه باربری به شهرستان

ماشین باربری کوچک

وانت پراید

ارزان ترین خودرو بوده که برای استفاده های شهری تولید و به بازار عرضه شده است. میزان تحمل محفظه بار این نوع ماشین باربری کوچک در حالت استاندارد در حدود 420 الی 450 کیلوگرم می باشد. که این میزان برای استفاده متوسط اصلا کافی نیست و تنها برای استفاده بسیار سبک مناسب می باشد.

دقت داشته باشید که وانت پراید در مقایسه با وانت بار و نیسان با محدودیت ها همراه است. که همه افراد آن را به عنوان ماشین باربری ایمن نمی شناسند. چرا که هم محفظه کوچک دارد و هم امنیت آن نسبت به دیگر ماشین ها باربری کمتر است.

 

چگونگی انتخاب ماشین

فاصله مبدا تا مقصد

به طور معمول برای فاصله ها دور از وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون استفاده می شود. انواع ماشین باربری کوچک مناسب جا به جایی درون شهری می باشد.

فصل جا به جایی

اینکه در چه فصلی اقدام به اسباب کشی می کنید در انتخاب ماشین باربری تاثیر دارد. استفاده از کامیون و کامیونت که دارای کابین مسقف هستند برای شرایط جوی نامساعد مانند بارش برف و باران گزینه مناسبی هستند.

میزان و حجم بار

هرچقدر که میزان و حجم بار بیشتر باشد به خودرو بزرگ تری برای جا به جایی نیاز دارید. اینکه بتوانید ماشین باربری مناسب انتخاب کنید تعداد دفعات رفت و آمد را کمتر و هزینه باربری را کاهش می دهد. در نهایت حمل و نقل ارزان تری را تجربه می کنید.

ماشین باربری کوچک

میزان بودجه

هزینه کرایه ماشین ها سنگین از ماشین باربری کوچک بیشتر است. در زمان جا به جایی به میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید دقت داشته باشید. اگر حجم بار شما زیاد است از ماشین باربری بزرگ استفاده کنید تا هزینه اضافی بابت رفت و آمد چندین مرتبه ای نپردازید.

مطالعه کنید
باربری جنت آباد

دیگر موارد

مسافتی که قرار است توسط ماشین باربری کوچک یا ماشین باربری بزرگ تر حمل شود ساعت در نظرگرفته شده که یکی از نکات مهم در انتخاب ماشین حمل و نقل است. به علاوه نو و مدرن بودن انواع ماشین ها حمل بار مجهز بودن داشتن بیمه و مجوزهای لازم از فاکتورهای مهم برای انتخاب ماشین  می باشد.

اتوبار پیروزی با سال ها سابقه و تجربه که در زمینه حمل و نقل و جابه جایی لوازم منزل و شرکت ها دارد بهترین انتخاب برای عزیزانی که قصد جا به جایی دارند.