خصوصیات کارگر باربری
ویژگی های که کارگر باربری باید داشته باشد.
اردیبهشت 25, 1400
حمل و نقل ارزان
تجربه حمل و نقل ارزان
اردیبهشت 25, 1400
نمایش همه

آشنایی با انواع ماشین حمل بار

ماشین حمل بار

از جمله موارد مهمی که در اسباب کشی فوق العاده اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه ای کرد ماشین حمل بار است. البته که نوع ماشین باربری بستگی به میزان بار و سایل شما برای جا به جایی دارد. به طور مثال اگر میزان و حجم بار شما به اندازه کامیون است در نهایت انتخاب مناسب همان کامیون می باشد. ولی اگر مجموع بارتان کمتر از ظرفیت یک کامیون است منطقی نیست که از کامیون استفاده کنید بهتر است از ماشین های باری کوچک مانند وانت بار یا نیسان استفاده کنید.

به اضافه میزان و حجم بار نکته دیگر نوع وسیله یا بار شماست که می تواند شامل وسایل منزل، شرکت یا سایر اقلام باشد که ماشین حمل بار مناسب خود را می خواهد. مورد دیگر مسیر و مسافتی که بار قرار است بین مبدأ و مقصد جابه جا شود. ممکن است جابه جایی درون‌شهری و یا برون‌شهری باشد. بنابراین باید به این نکته در انتخاب ماشین باربری توجه کرد.

انواع ماشین حمل بار

در این مرحله انواع ماشین باربری را معرفی می کنیم. که در یک دسته بندی کلی انواع این ماشین ها به سه گروه تقسیم می شوند.

ماشین باربری کوچک : وانت ، نیسان

ماشین باربری نیمه سنگین : کامیون ، خاور

ماشین باربری سنگین : تریلی، ترانزیت

در بخش زیر پرکاربردترین ماشین های باربری را به طور کامل توضیح می دهیم.

کامیون

در بین ماشین های باربری کامیون یا کامیونت پر استفاده ترین وسیله نقلیه در زمینه اتوبار و اسباب کشی منازل و اثاثیه با حجم بالا می باشد. این ماشین حمل بار دارای اتاق مسقف و موکت شده می باشد و نیز ارتفاع کابین از سطح زمین باید به شکل استاندارد باشد تا بارگیری و حمل بار به راحتی انجام شود.

مطالعه کنید
انتخاب ماشین باربری کوچک

ماشین حمل بار

وانت بار

این نوع ماشین از وسایل نقلیه باربری کوچک و پرکاربرد برای جا به جایی وسایل درحجم کم می باشد و بیشتر برای حمل بار درون شهری بکار می رود. در ایران به دلیل اینکه استهلاک پایین، قیمت مناسب ارزان و زیاد بودن قطعات آن بیشتر مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. این نوع ماشین حمل بار به صورت وانت اتاق دار و وانت بدون اتاق قابل استفاده است.

نیسان بار

جزء یکی از پرکاربرد ترین و در دسترس ترین ماشین ها برای حمل و نقل است. که برای جابه جایی بار با حجم سبک تا حدودی سنگین، برای جابه جایی درون شهری و برون شهری استفاده می‌شود. البته نیسان بار می تواند هم به صورت معمولی و هم به صورت اتاق دار باشد. مزیت های که این نوع ماشین نسبت به وانت بار دارد به صرفه و سریع بودن به علاوه اینکه می تواند حجم زیادی را نسبت به وانت بار در خود جای دهد.

ماشین حمل بار

عوامل مهم در انتخاب ماشین باربری

  • فصل باربری : این که شما در چه موقع از سال قصد اسباب کشی دارید در انتخاب ماشین حمل بار تاثیر گذار است. به طور مثال کامیونت ها دارای کابین مسقف هستند که در فصل زمستان با بارش برف و باران اتفاقی برای وسایل شما رخ نمی دهد.
  • حجم بار :  به میزانی که حجم بار زیاد باشد در نهایت ماشین حمل بار بزرگتری را نیاز دارید.
  • هزینه حمل بار : هزینه کرایه انواع ماشین های باربری سنگین از وسایل نقلیه کوچک بیشتر است بنابراین در زمان اسباب کشی به بودجه خود توجه نمایید.
  • مسافت : فاصله بین مبدا و مقصد بسیار اهمیت دارد. به طوری که برای مسافت های دور بین شهری از وسایل نقلیه باربری بزرگ مانند کامیون استفاده می شود.
مطالعه کنید
عوامل تاثیرگذار بر هزینه باربری به شهرستان

نو و مدرن بودن انواع ماشین های حمل بار، مجهز بودن ماشین حمل بار، داشتن بیمه نامه ماشین، داشتن مجوز باربری از عوامل مهم در انتخاب ماشین باربری شرکت اتوبار پیروزی است.