باربری مناسب
انتخاب باربری مناسب
تیر 7, 1399
کارگر باربری
کارگر باربری
تیر 7, 1399
نمایش همه

تفاوت باربری و اتوبار در چیست؟

باربری اتوبار

اغلب شنیده ایم که افراد بعضی اوقات از کلمه اتوبار ، گاهی باربری و برخی مواقع نیز از کلمه باربری اتوبار استفاده می نمایند. به راستی تفاوت این کلمات در چیست؟ باربری و اتوبار هرکدام چه معنای دارند؟

بررسی تفاوت های معنایی باربری اتوبار

به تفکیک به بررسی مفهوم کلمات باربری اتوبار در متن ذیل می پردازیم:

معنی لغت اتوبار

واژه ای است که برای جابه جایی و حمل وسیله از راه زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. می توان به طور خلاصه تر گفت که کلمه اتوبار به امور باربری زمینی اطلاق می گردد.

اتوبار از چه کلماتی ریشه گرفته است؟

اتو : ابتدای کلمه اتومبیل

بار : از کلمه باربری گرفته شده است.

معنی لغت باربری

واژه ای است که برای حمل بار به وسیله انواع وسایل نقلیه (به صورت هوایی ، دریایی ، زمینی) به کار برده می شود. وسایلی که برای باربری از آن ها استفاده می شود عبارتند از : هواپیما ، قطار ، کشتی ، ترانزیت و …

عده ای از افراد فکر می کنند که این دو کلمه مترادف یکدیگرند و می توان به جای هم از آن استفاده کرد. درحالی که این دو واژه کاملا معانی متفاوتی از هم دارند.

کاربرد کلمه اتوبار و باربری

اتوبار به شرکت هایی که در زمینه بسته بندی ، حمل و انتقال لوازم منزل ، اداره ، سازمان یا نهاد از راه زمینی فعالیت دارند ، گفته می شود.

شرکت هایی که قابلیت و توانایی حمل بار را با استفاده از هر نوع وسیله نقلیه ای دارند ، شرکت های باربری می گویند.

مطالعه کنید
باربری گلستان

امروزه شرکت های مختلف باربری اتوبار با ارائه خدمات متنوع در امر اسباب کشی و حمل بار بین شهری و درون شهری مشغول فعالیت هستند.

شرکت های باربری

 

انواع روش های باربری

حال که با مفهوم کلمه باربری و اتوبار آشنا شدید و تفاوت آن ها را بیان نمودیم ، بهتر است بدانید که به چند روش موسسات باربری ، حمل کالا را انجام می دهند. در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت :

باربری زمینی
  • جابه جایی با ماشین های سنگین

در صورتی که فاصله مبدا تا مقصد کوتاه باشد و اسباب و اثاثیه حجم متوسطی داشته باشند ، از ماشین های سنگین مثل کامیون ، ، کامیونت ، خاور و … استفاده می گردد و در حالتی که وزن وسایل کم باشد ، از وانت بار یا نیسان بهره گرفته می شود.

  • جابه جایی با قطارهای باربری

اگر مسافت بین دو نقطه زیاد باشد و حجم اجناس و لوازم هم بالا باشد بهترین روش انتقال ، استفاده از قطارهای باربری می باشد.

باربری هوایی

از دیگر روش های جابه جایی سودمند ، منتقل نمودن وسایل سنگین و حجیم به وسیله هواپیماهای باری برای طی فاصله مکانی بین دو کشور یا دو شهر می باشد.

باربری دریایی

برای حمل لوازم بسیار سنگین از روش جابه جایی به کمک کشتی های باربری استفاده می شود. این روش معمولا در صادرات و واردات به کار گرفته می شود.

اصطلاحات رایج در امور باربری

کارگران مخصوص حمل بار

معمولا افرادی باید وارد این حرفه شوند که از توان بدنی بالایی برخوردار باشند. این اشخاص باید قبل از استخدام در شرکت های باربری اتوبار دوره های لازم جهت بسته بندی اثاثیه منزل به طرز تخصصی ، شیوه های صحیح حمل انواع اثاثیه سنگین وزن ، لوازم شکستنی و حساس را به طور کامل گذرانیده و آموزش کامل را ببینند. کارگران نقش مهمی را در سالم رساندن اموال به مقصد ایفا می کنند. اگر لوازم درست حمل نشوند ، خسارت و ضرر و زیان هم به مشتری و هم به شرکت باربری وارد خواهد شد.

مطالعه کنید
جا به جایی گیاهان در اسباب کشی
بارگیر

به قسمت هایی از ماشین های باربری که مخصوص حمل وسایل و کالاها هستند ، گفته می شود.

بیمه نامه شرکت های باربری

طبق قانون مصوب قبل از اقدام به حمل اجناس ، شرکت باربری باید کلیه اثاثیه و لوازم را بیمه نماید. بیمه وسایل به منظور ضمانتی است که موسسه باربری را موظف کرده تا در صورت ایجاد هرگونه نقص اجناس در حین حمل بار ، خسارت ناشی از آن به طور کامل به مشتری پرداخت گردد. این کار موجب اطمینان خاطر مشتری شده و حس اعتماد را بین ایشان و شرکت باربری ایجاد می نماید. در این صورت با خیال راحت به امر اسباب کشی آسان خواهد پرداخت.

اتوبار پیروزی با سال ها سابقه درخشان در زمینه اسباب کشی منزل ، باربری بین شهری ، بسته بندی تخصصی کالا ، آماده ارائه خدمات رسانی به شما هموطنان عزیز در هر نقطه از شهر تهران می باشد.

شماره تلفن های تماس با ما :

021-33100434

021-33100261