جا به جایی وسایل گران بها
خرداد 7, 1401
فوت و فن اسباب کشی در اتوبار پیروزی
خرداد 7, 1401
نمایش همه

روش صحیح حمل و نقل یخچال

حمل یخچال در اسباب کشی

چنانچه قصد اسباب کشی دارید لازم است تا نحوه صحیح و اصولی حمل یخچال در اسباب کشی را بدانید. یخچال جزء گروهی از لوازم است که به علت حجیم بودن حمل و بسته بندی آن از حساسیت بالایی برخوردار است. دقت داشته باشید که یخچال از لوازم گران قیمت منزل است که در صورت آسیب دیدن هزینه بالایی را باید بپردازید. در نتیجه پیشنهاد می کنیم از شرکت اتوبار پیروزی که دارای نیرو و پرسنل متخصص است بهره بگیرید.

مراحل حمل یخچال در اسباب کشی

آماده سازی یخچال قبل از جا به جایی

یخچال را به طور کامل تخلیه کنید و مواد فاسد شدنی را زودتر استفاده کنید تا خراب نشوند. برای اسباب کشی لازم است تا قفسه ها و سینی ها یخچال را نیز از محل خود خارج کنید. در نهایت هر چیزی که ممکن است از جایش تکان بخورد یا سبب سنگینی وزن یخچال شود را خارج کنید. در صورتی که یخچال شما دارای آبسرد کن است باید خارج شود و یخچال باید کاملا بدون برفک باشد. برای حمل یخچال در اسباب کشی بهترین حالت این است که سیم برق آن را با چسب به بدنه خود یخچال بچسبانید.

چگونگی حمل یخچال در اسباب کشی

ابتدا درب یخچال را با چسب محکم کنید تا در حین جا به جایی باز نشود و باعث آسیب رساندن به یخچال شود. ضمن اینکه بدنه یخچال به صورت کامل با نایلون حبابدار پوشاند می شود و با چسب محکم بسته می شود تا جای نگرانی باقی نماند.

اگر از چرخ دستی کمک می گیرید ، یخچال را به آرامی کج کنید و روی چرخ دستی قرار دهید. و آن را با کمربند و یا طناب ، کاملا بر روی چرخ ، محکم کنید حال با خیال راحت آن را جا به جا کنید .

مطالعه کنید
روش ها و ترفندهای حمل وسایل سنگین

در صورت نبود چرخ دستی یخچال را روی دوش گرفته و جا به جا می کنند برای این مرحله احتیاج به دو نفر ماهر و باتجربه است.

حمل یخچال در اسباب کشی

نکات مهم برای جا به جایی یخچال

هیچگاه یخچال را کج نکنید . همواره به جلو یا عقب خم کنید . زیرا کج کردن یخچال موجب نشت روغن موجود در کمپرسور در لوله‌های خنک کننده یخچال شده و به موتور یخچال آسیب می زند . اگر مجبور بودید یخچال را از پهلو جابجا کنید ، با شیب بسیار ملایمی این کار را انجام دهید.

برای حمل یخچال در اسباب کشی لازم است از دو یا سه نفر استفاده کنید و آن را در جهت خلاف شیب حرکت دهید این نحوه جا به جایی سبب حفظ ایمنی یخچال می شود.

برای حمل صحیح یخچال به داخل ماشین باید چند نفر در اطراف مراقب یخچال باشند و یک نفر هم در ماشین آن را بگیرد.

یخچال را در ماشین حمل بار به صورت عمودی قرار دهید.

یخچال را داخل ماشین با طناب محکم ببندید از ثابت بودن آن اطمینان پیدا کنید.

بعد از جا به جایی و به مقصد رسیدن حداقل به مدت چند ساعت از روشن کردن آن خود داری کنید.

حمل یخچال در اسباب کشی

جمع بندی

در نتیجه برای اسباب کشی و به خصوص حمل و نقل وسایل سنگین مانند یخچال بهترین انتخاب استفاده از باربری است ضمن اینکه وسایل شما را به طور کامل بیمه می کند تا در صورت بروز اتفاق آن را پرداخت نماید.