اسباب کشی منزل
مشکلات رایج به هنگام اسباب کشی منزل
مرداد 4, 1399
اثاث کشی
مراحل اثاث کشی
مرداد 4, 1399
نمایش همه

بهترین راه برای بسته بندی لوازم منزل چیست؟

بسته بندی لوازم منزل

بسته بندی لوازم منزل یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل اسباب کشی می باشد. اگر این مرحله به درستی انجام شود ، شما متحمل هیچگونه خسارت و ضرر و زیانی نخواهید شد. در متن ذیل روش های صحیح بسته بندی کلیه لوازم منزل را شرح می دهیم.

بسته بندی لوازم منزل

به منظور افزایش سرعت در بسته بندی اثاثیه منزل ، ابتدا باید کلیه وسایل داخل خانه را دسته بندی نمایید. بهتر است یک هفته یا یعضا ده روز قبل از تاریخ اثاث کشی ، زمان خود را به بسته بندی لوازم منزل اختصاص دهید. با این کار فرصت کافی برای جمع و جور کردن کلیه اسباب خواهید داشت. در روزهای اول از لوازمی که اصلا به آن ها نیاز ندارید ، شروع کنید. این لوازم می تواند وسایل دکوری و تزیینی درون بوفه یا لوازم شکستنی داخل کابینت که به ندرت به آن نیاز دارید ، باشد.

بسته بندی لوازم شکستنی

ابتدا قسمتی از خانه را برای انجام این کار مشخص کنید. بهتر است بسته بندی روی فرش انجام شود تا اگر جسمی از دستتان افتاد ، آسیبی نبیند. ملزومات بسته بندی را نیز فراهم نمایید. از جمله این ملزومات و تجهیزات می توان به جعبه های مقوایی ، کارتن های محکم و قطور ، طناب ، قیچی ، ماژیک ، روزنامه باطله ، چسب پهن ، ضربه گیر های نایلونی حباب دار اشاره نمود.

یک کارتن را به ابعاد کوچکتر برش بزنید و هر تکه را در کف کارتن اصلی که قرار است ظروف چینی داخل آن قرار بگیرد ، بگذارید. این کار به استحکام کارتن کمک می کند. قبل از قرار دادن وسایل چینی ، زیر کارتن اصلی را نیز با چسب پهن محکم کنید.

دورتا دور چینی آلات را با روزنامه باطله بپوشانید ، سپس داخل کارتن قرار دهید. بهتر است فضای خالی بین لوازم را نیز با روزنامه یا نایلون پر کنید. سپس آن ها را درون کارتن قرار دهید. اگر لوازم شما گران قیمت و با ارزش هستند ، می توانید این کارتن را درون کارتن بزرگ دیگری قرار دهید. سپس درب بالایی کارتن را با چسب ، محکم ببندید. (توصیه می شود کارتن را به شکل چهارخانه چسب بزنید)

مطالعه کنید
مشکلات رایج به هنگام اسباب کشی منزل

نکات قابل توجه

1- به جای روزنامه باطله می توانید از نایلون های حباب دار نیز استفاده کنید. در این صورت امنیت کالا را چند برابر می کنید. البته ممکن است به دلیل قیمت بالا یا در دسترس نبودن ، امکان به کارگیری آن را نداشته باشید.

2- برای بسته بندی لوازم شکستنی که دارای پایه ، دسته یا پیچ و خم هستند ، دقت کنید که تمامی سطحش را با ضربه گیر (روزنامه یا نایلون حباب دار) بپوشانید.

3- روی هر یک از جعبه ها با ماژیک بنویسید که لوازم شکستنی داخل آن قرار دارد. این کار موجب شده تا کارگر باربری هم به هنگام حمل آن بیشتر دقت نماید.

4-  وسایل سنگین تر را در کف کارتن قرار دهید ، سپس وسایل سبک تر را روی آن ها بگذارید.

5- جای خالی کارتن ها را پر کنید. در غیر این صورت در هنگام حمل و نقل کارتن ها له یا پاره می شوند.

6- بشقاب ها و ظروف مسطح را در کارتن بسته بندی بخوابانید و به شکل عمودی در آن قرار ندهید.

بسته بندی ال سی دی یا مانیتور کامپیوتر

اگر کارتن مخصوص ال سی دی را نگاه داشته اید که خیلی بهتر است ، اگر نه یک جعبه مناسب با ابعاد تلویزیون تهیه کنید. در 4 طرف گوشه های ال سی دی ابر یا پارچه قرار دهید تا از ضربه های احتمالی ممانعت به عمل آید. سپس درب آن را با چسب پهن محکم ببندید.

بسته بندی مبلمان و سرویس چوبی

برای بسته بندی مبلمان بهتر است سلفون تهیه کنید و تمام قسمت های آن اعم از پایه و دسته را به طور کامل بپیچید و با چسب محکم کنید. این کار موجب شده تا در حین جابه جایی از راهروها ، پایه های آن زخمی نشود و دچار رنگ پریدگی نگردد.

باربری شهر ری

 

بسته بندی لباسشویی

اگر این وسایل برای جهیزیه عروس خریداری شده اند که جابه جایی آن توسط کارتن پلمب شده خودش صورت می گیرد. در غیر این صورت کارگران به دور آن پتو پیچیده و آن را حمل خواهند کرد.
قبل از حمل و نقل ، لوله ها و شلینگ های آن باید کاملا باز ، جمع آوری و بسته بندی شوند.
درب لباسشویی نیز باید به هنگام انتقال بسته باشد.

مطالعه کنید
باربری لوازم منزل، باربری پیروزی

بسته بندی یخچال

48 ساعت قبل از اسباب کشی یخچال را خاموش کرده تا برفک زدایی آن را انجام دهید. حتما این کار را انجام دهید زیرا در صورت عدم پاک سازی یخ ها ، در حین اسباب کشی ، آن ها آب شده و باعث خیس شدن سایر وسایل می گردند.

قفسه های داخلی یخچال از قبیل جا میوه ای ، جا تخم مرغی و .. را برداشته و بسته بندی کنید یا در درون یخچال ، با چسب پهن محکم کنید.

کابل برق یخچال را جمع کنید و به پشت یخچال بچسبانید.

درب یخچال و فریزر را با چسب محکم ببندید تا در حین باربری باز نگردد.

حدالامکان دور یخچال را با فوم ضربه گیر بپوشانید.

به هنگام جابه جایی ، کارگران از یک پتو برای حمل و نقل آن استفاده می نمایند.

نکته : موقع انتقال ، حتما یخچال باید به صورت عمودی حمل شود. این موضوع مربوط به گاز فریون آن می باشد. البته کارگران دوره دیده کاملا به این قضیه واقف هستند ولی بهتر است حواس شما هم به این مطلب باشد.

نکته : پس از ورد به خانه جدید ، دو تا سه ساعت صبر کنید و سپس یخچال را به برق بزنید زیرا در اثر جابه جایی ، روغن داخل موتور جابه جا می شود و بهتر است زمان داده شود تا به وضعیت سکون برسد.

بسته بندی کتاب ها

بهتر است یک کارتن را تنها از کتاب پر نکنید. کارتنی که مطلقا دارای کتاب باشد بسیار سنگین شده و جابه جایی آن کاری سخت و طاقت فرسا می باشد. نیمی از آن را از کتاب و نیم دیگر را از وسایل کوچک و سبک پر نمایید.

خدمات شرکت باربری برای بسته بندی لوازم منزل

اگر فرصت انجام هیچ یک از این کارها را در زمان اثاث کشی خانه خود ندارید ، می توانید از خدمات شرکت باربری برای بسته بندی لوازم منزل خود استفاده نمایید.

اتوبار پیروزی با سال ها تجربه در زمینه بسته بندی لوازم منزل ، با اعزام کارگران دوره دیده و حرفه ای در این زمینه ، شما عزیزان را در انجام یک اسباب کشی آسان یاری خواهد نمود.