اثاث کشی
مراحل اثاث کشی
مرداد 19, 1399
ارسال بار به شهرستان
ارسال بار به شهرستان
مرداد 19, 1399
نمایش همه

نحوه جابجایی آکواریوم در اسباب کشی

جابجایی آکواریوم

آکواریوم ، یکی از وسایلی است که بسته بندی و حمل آن در حین اسباب کشی با دشواری های زیادی همراه است.
نگرانی از صدمه دیدن ماهی ها به هنگام اسباب کشی ، از دغدغه های خانواده هایی است که در خانه خود ماهی های زینتی نگهداری می کنند ، بنابراین باید تمامی حواس خود را جمع کنید تا به ماهی های زیبای شما آسیبی وارد نگردد. جابجایی آکواریوم نیازمند انجام اقداماتی است که در متن زیر به آن اشاره می نماییم:

مراحل جابجایی آکواریوم

1- آماده سازی ماهی ها

ماهی های شما هم باید برای اثاث کشی آماده شوند. برای این منظور از یک یا دو روز قبل از اسباب کشی منزل ، به ماهی ها غذا ندهید ، تا تمام غذای زائد از بدن ماهی ها خارج شود. نگران نباشید! ماهی ها بدون غذا می توانند تا یک هفته زندگی کنند. البته در مورد برخی گونه های کم یاب و گران قیمت ، توصیه می شود که با یک متخصص مشورت نمایید.

2- حفظ اکوسیستم ماهی در حین جابجایی آکواریوم

براساس اندازه ماهی ها ظرف های مناسبی تهیه کنید. هرچه تعداد ظروف بیشتر باشد ، صدمه کمتری به ماهی ها وارد می گردد. (ظروف انتخابی می توانند سطل ، گالن و … باشند)
اگر ماهی ها بدون مقدمه سازی از یک مکان به مکان دیگر انتقال پیدا کنند ، دچار اختلال فیزیکی می شوند. برای اینکه اکوسیستم ماهی بهم نریزد ، بخشی از آب آکواریوم را در ظرف های تهیه شده بریزید.
ماهی ها را با تور ماهیگیری به داخل ظروف انتقال دهید.

می توانید گیاهان طبیعی داخل آکواریوم را نیز درون ظروف تهیه شده ، قرار دهید. سنگ ها و یا صخره های مرجانی را نیز همان جا بگذارید.

مطالعه کنید
چه زمانی برای اسباب کشی مناسب است؟

جدا کردن وسایل داخل آکواریوم

برای انتقال لوازم داخل آکواریوم باید مراقب باشید که آن ها در حین اسباب کشی خراب ، کثیف و یا آلوده نشوند زیرا آن ها بخشی از اکوسیستم ماهی ها هستند.
پمپ ، فیلترها ، لوله ها ، چیلرها ، چراغ و … را از داخل آکواریوم خارج کنید. آن ها را تمیز و خشک کرده و در کارتن قرار دهید و درب آن را محکم با چسب ببندید. روی کارتن حتما عبارت شکستنی را بنویسید.

تخلیه نمودن آب داخل آکواریوم

برای تخلیه آب آکواریوم ، آن را با آب شیر پر کنید. سپس به ازای هر 20 لیتر آب ، یک لیوان سرکه داخل آب آکواریوم بریزید. پس از یک ساعت ، آب را با استفاده از شلنگ سیفون تخلیه کنید. پس از انجام عمل تخلیه ، شیشه بیرونی آکواریوم را با محلول ضدعفونی کننده تمیز نمایید.

بسته بندی آکواریوم

پس از تخلیه آب و خشک شدن کامل آکواریوم ، اقدام به بسته بندی آن نمایید. در صورتی که آکواریوم کوچک است ، با پلاستیک حباب دار دورتا دور آن را بپوشانید.
برای ایمنی بیشتر در هنگام بسته بندی آکواریوم ، از قبل به شرکت باربری اطلاع دهید. شرکت های باربری کارتن های مخصوص و قطوری را در اختیار شما قرار می دهند تا آکواریوم خود را داخل آن بگذارید تا در حین حمل و نقل آسیبی به آن وارد نگردد.

جابه جایی ماهی ها

روی ظروف را با درپوشی ببندید تا از پریدن ماهی ها به بیرون جلوگیری شود. (درپوش ها نباید از رسیدن اکسیژن به آب جلوگیری کنند) بهتر است برای انتقال ماهی ها ، از ماشین شخصی استفاده کنید. با سرعت کم و با احتیاط برانید تا به ماهی ها شوک وارد نگردد. اگر شرایط استفاده از ماشین شخصی را ندارید، به کارگران حمل بار بسپارید که مراقب ماهی ها در حین حرکت کامیون باشند. هم چنین از راننده بخواهید که به آهسته گی رانندگی نماید و مراقب دست اندازهای سطح شهر باشد.

مطالعه کنید
باربری لوازم منزل، باربری پیروزی

آماده سازی آکواریوم در منزل جدید

مکان قرارگیری آکواریوم را از قبل مشخص نمایید. پس از ورود به خانه جدید ، ابتدا لوازم آکواریوم را داخل آن قرار داده و جای صحیح آن را تنظیم نمایید.
لوازم تزئینی را نیز در جای خود قرار دهید. آب تصفیه شده را در داخل آکواریوم بریزید. سپس میزان دما و PH آب را اندازه گیری نمایید. توصیه می شود این میزان مشابه حالت قبل خود باشد. گیاهان ، مرجان ها و سنگ های تزئینی را در داخل آب قرار دهید. کمی صبر کنید تا سنگ های تزئینی کوچک ته نشین شوند.
در انتهای کار ، ماهی ها را با رعایت احتیاط از داخل ظروف به داخل آکواریوم انتقال دهید. توصیه می شود تا سه روز پس از انتقال ماهی ها وضعیت سلامت آن ها را چک نمایید.

اکنون کار سخت و پیچیده جابه جایی آکواریوم و ماهی های آن به پایان رسید!

اتوبار پیروزی

امیدواریم که در این مطلب توانسته باشیم اطلاعات کاربردی و مفیدی را به منظور جابه جایی آکواریوم به هنگام اسباب کشی در اختیارتان گذاشته باشیم.

اسباب کشی آسان با اتوبار پیروزی میسر خواهد شد.

تماس با ما :

021-33100434
021-33100261