اصطلاحات باربری
دانستن اصطلاحات باربری
بهمن 30, 1400
باربری حرفه ای
تعریف باربری حرفه ای
بهمن 30, 1400
نمایش همه

رعایت نکات ایمنی زمان اسباب کشی

نکات ایمنی اسباب کشی

نکات ایمنی اسباب کشی یعنی رعایت قوانین و ایمنی در تمامی مراحل جا به جایی انجام شود. از مرحله بسته بندی اصولی وسایل گرفته تا انتخاب باربری مناسب که قابل اطمینان باشد را شامل می شود. بسته بندی مناسب و حمل اصولی وسایل به خصوص اجسام سنگین به رعایت قوانین و نکات ایمنی برمی گردد اهمیت این موضوع به این دلیل است که با سلامت و جان افراد در ارتباط است.

نکات ایمنی اسباب کشی

سنگین نکردن کارتن ها

کارتن های اسباب کشی هر کدام برای نگه داشتن وزن مشخصی طراحی شده است. اگر بیش از حد در آن وسایل بگذارید می تواند منجر به آسیب به کارتن یا آسیب به سلامت جسمانی فرد به خصوص در ناحیه کمر ،زانو و دیگر مفاصل شود. برای حفظ ایمنی جعبه ها را به درستی برچسب بزنید تا وقتی نوبت به بارگیری در کامیون و اینکه وسایل به مقصد نهایی می رسد راحت تر جا به جایی انجام شود.

نکات ایمنی اسباب کشی

پوشش برای اشیاء تیز

عدم دقت به بسته بندی اثاثیه منزل تیز مانند چاقو و قیچی و لوازم باغبانی و… از مواردی هستند که می توانند موجب آسیب دیدگی در زمان بسته بندی و جا به جایی شود. برای بسته بندی اشیاء تیز از پارچه و نایلون حبابدار کمک بگیرید.

دقت در نوع پوشش هنگام اسباب کشی

در زمان اسباب کشی باید لباس خود را کنترل کنید. از پوشیدن لباس تنگ بپرهیزید پوشیدن لباس های که انعطاف پذیر هستند پیشنهاد می شود. حتما از کفشی استفاده کنید که در آن راحت هستید.

اصول بلند کردن وسایل

از مهم ترین نکات ایمنی اسباب کشی رعایت اصول بلند کردن وسایل سنگین است که مانع از آسیب دیدگی جسمی شود. در زمان بلند کردن وسایل از زمین به زانو خم شوید نه به کمر. و این وسایل را نزدیک به بدن خود حمل کنید تا در زمان حمل آن به بدن خود پیچ ندهید.

مطالعه کنید
ارسال بار به شهرستان

نکات ایمنی اسباب کشی

چیدمان صحیح در کامیون

در زمان اسباب کشی و چیدن وسایل داخل کامیون توزیع وزن امری ضروری است. به این ترتیب که وسایل سنگین را در قسمت جلو کامیون می گذارند تا در زمان رانندگی تعادل کامیون حفظ شود. دقت کنید تا جعبه های با اندازه مشابه را در بالای یکدیگر قرار دهید و جعبه های سنگین تر را در قسمت پایین قرار دهید.

نکات کلیدی

  • وسایل سنگین را از وسایل شکستنی و دیگر لوازم دور نگه دارید و ترجیحا آنها را جایی در نزدیک درب خروجی بچینید. این موارد از سری نکاتی است که در ایمنی اسباب کشی بسیار تاثیر دارد.
  • در صورتی که وسایلتان سنگین هستند و کسی برای کمک نیست، برای حفظ سلامت خود تان و ایمنی بار، وسایل ها را بلند نکنید روی زمین بکشید.
  • در واقع اسباب و اثاثیه شما در جریان اسباب کشی بیمه شده و هر گونه آسیب و یا گم شدن وسایل به بیمه از سمت باربری مشخص شده جبران می‌گردد.

نکات ایمنی اسباب کشی

کلام آخر

انتخاب باربری مناسب از جمله موارد رعایت نکات ایمنی اسباب کشی است. از آنجایی که نیرو ماهر اتوبار پیروزی با سال ها سابقه در این زمینه و رعایت اصول بسته بندی وسایل محافظ وسایل شما و همچنین مواظب سلامتی خودشان هستند. با انتخاب باربری مطمئن طبق برنامه و اصولی می توانید اسباب کشی کنید و یک خاطره خوش از جا به جایی برایتان باقی بماند.