هزینه باربری به شهرستان
عوامل تاثیرگذار بر هزینه باربری به شهرستان
دی 23, 1399
بسته بندی مبلمان
بسته بندی مبلمان در اسباب کشی
دی 23, 1399
نمایش همه

جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی

کمر درد در اسباب کشی

اسباب کشی و جابه جایی به محل زندگی جدید همواره از مهم ترین دغدغه های بسیاری از افراد است. حمل لوازم سنگین مثل یخچال، ماشین لباسشویی و مبلمان و…. کار بسیار سختی است. چرا که حجم و وزن بالای این وسایل چنانچه فرد تجربه کافی نداشته باشد می تواند آسیب جدی به بدن شخص وارد کند. از شایع ترین آسیب ها کمر درد در اسباب کشی است که صدمه به کمر و ستون فقرات فرد وارد می شود. برای رفع این اتفاق لازم است تا اسباب کشی و حمل و نقل وسایل منزل و محل کار را به باربری بسپارید تا به شکل اصولی جا به جایی لوازم شما صورت گیرد.

فوت و فن جلوگیری از کمر درد در اسباب کشی

ایستادن در وضعیت نا مناسب، ایستادن طولانی مدت در زمان اسباب کشی می تواند سبب شود تا شکل ستون فقرات ار نظر ساختاری و طبیعی تغییر کند تا اینکه در نهایت کمر درد را احساس کنید. برداشتن لوازم سنگین به شکل نادرست موجب می شود تا کمر درد بیش از حدی را تحمل کنید. این اشتباه در صحیح بلند کردن لوازم در زمان جا به جایی به منزل جدید سبب می شود تا عضلات شما ضعیف گردد و به دیسک و ستون مهره ها  فشار وارد گردد. برای جلوگیری از کمر درد در اسباب کشی می توانید از نحوه صحیح برداشتن اجسام آگاهی داشته باشید تا دچار صدمه نشوید.

کمر درد در اسباب کشی

 

وسایل را با زانو بلند کنید

بسیاری از افراد به طرز اشتباه بار سنگین را با کمر خود بلند می کنند این کار کاملاً اشتباه است و صدمات جبران ناپذیری را به کمر و ستون فقرات وارد می کند. برای بلند کردن اجسام سنگین وزن از زانوهای خود کمک بگیرید زانوها به دلیل منعطف بودن سبب می شوند تا به کمر آسیبی وارد نگردد. زانوها فشار ناشی از بلند کردن وسایل را در بدن کاهش می دهند.

مطالعه کنید
اهمیت باربری

وسایل را با کمک دیگران بلند کنید

یهترین روش برای بلند کردن لوازم کمک گرفتن از افراد دیگر است. برای جا به جایی وسایل از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید تا در حمل بار با شما همکاری کنند. بلند کردن اجسام سنگین به تنهایی می تواند باعث کمر درد در اسباب کشی و صدمه رسیدن به بدن شما شود. هنگامی که دو نفر جسم سنگینی را بلند می کنند سنگینی بار بین دو نفر تقسیم می شود و فشار کمتری به بدن فرد وارد می شود.

نکاتی برای پیشگیری از کمر درد در اسباب کشی

  • قبل از حرکت دادن لوازم از سلامت بسته بندی لوازم مطمئن شوید تا بتوانید در زمان حمل و نقل تعادل خوبی داشته باشید.
  • قبل از بلند کردن وسایل وزن آن را تخمین بزنید در صورتی که توانایی حمل آن را ندارید از دوستان و همراهان خود کمک بگیرید.
  • سعی کنید وسایل را نزدیک به بدن خودتان نگه دارید هر چقدر وسایل با بدن شما فاصله داشته باشند نگهداری و حمل آن ها مشکل تر و درصد آسیب دیدگی شما  بیشتر می باشد.
  • قبل از حرکت دادن اجسام باید نحوه صحیح خم شدن و بلند کردن اجسام را به خوبی یاد بگیرید.
  • سعی کنید فشار وزن وسایل را بر روی عضلات خود بگذارید تا اینکه فشار بر روی ستون فقرات شما وارد نشود.

کمر درد در اسباب کشی

 

کلام آخر

همانطور که می دانید برای جابه جایی وسایل سنگین نیاز هست تا از افرادی که در این زمینه مهارت دارند مانند کارگران باربری در اتوبار ها کمک بگیرید. تا آنها بتوانند طبق اصول صحیح بسته بندی و حمل اثاثیه منزل شما را انجام دهند. استفاده از شرکت های اتوبار و خدمات آن ها باعث می شود تا اسباب کشی بدون نگرانی از آسیب های بدنی و یا خسارت های مالی را تجربه نمایید.

مطالعه کنید
انتخاب بهترین ماشین باربری