باربری حرفه ای
تعریف باربری حرفه ای
فروردین 6, 1401
حمل و نقل پیانو
بسته بندی و جا به جایی پیانو
فروردین 6, 1401
نمایش همه

جا به جایی گیاهان در اسباب کشی

گیاهان در اسباب کشی

زمانی که می‌خواهید اسباب کشی کنید، وسایل و اثاث را درون کارتن‌ها و جعبه‌هایی قرار می‌دهید تا از شکستن و یا آسیب آن‌ها در هنگام اثاث کشی و حمل و نقل جلوگیری کنید.در این بین به اسباب کشی گیاهان و گلدان ها نیز فکر کرده اید جابجایی گیاهان در اسباب کشی (مخصوصا گیاهانی که کوچک نیستند) از دو جنبه اهمیت دارد: سالم ماندن گلدان، و سالم ماندن خود گیاه و ساقه­‌های آن. اگر در شرف اسباب کشی و مایل هستید جابجایی گیاهان در اسباب کشی را بدون هیچ‌گونه خسارتی انجام دهید، می توانید حمل و نقل خود را به اتوبار پیروزی بسپارید.

کارهای ضروری قبل از جا به جایی گیاهان در اسباب کشی

کم کردن وزن گلدان های بزرگ

وزن گیاهان بزرگتر با وجود وزن گلدان های بزرگ و خاک درون گلدان، بسیار بیشتر می شود. اگر تعداد گلدان های بزرگ، زیاد است از قبل به شرکت باربری اطلاع دهید تا لوازم چرخ دار حمل را به همراه داشته باشند. از چند روز قبل اسباب کشی به گیاهان خود آب ندهید چرا که در وزن آن ها تاثیرگذار است. نگران نباشید یکی دو روز کم آبی به گیاه آسیب نمی زند ولی وزن گلدان را در حالت متعادل نگه می دارد.

هرس کردن شاخ و برگ ها

برخی از گیاهان رشد بیشتری دارند و به مرور دارای چندین شاخه فرعی شده اند. که ممکن است این شاخه ها از محدوده گلدان نیز خارج شوند. با هرس کردن می توانید اندازه گیاه را در حالت نرمال نگهدارید. هرس شاخه ها اصولا برای گیاه بی ضرر است لذا قبل از حرکت، شاخه های فرعی و اضافی را هرس کنید. با این کار خطر شکستن شاخه های گیاه به حداقل می رسد.

مطالعه کنید
اتوبار هروی
مقاوم سازی گلدان ها

بسیاری از گلدان ها حالت فانتزی دارند، گلدان های شیشه ای، چینی، سرامیک با اشکال متنوع به اندازه کافی مقاومت ندارند. برای افزایش مقاومت گلدان ها از باکس های مکعب و چهارگوش استفاده کنید. جابجایی و بارگیری گلدان های مکعبی شکل بسیار ساده تر است. در مورد گلدان های کوچکتر از باکس های بزرگ چهارگوش استفاده کنید و گلدان ها را درون جعبه قرار دهید. فضای خالی بین گلدان ها را با روزنامه باطله یا یونولیت کیپ کنید تا گیاهان در حین حرکت، آسیب نبینند.

گیاهان در اسباب کشی

در زمان جا به جایی گیاهان

زمانی که قصد دارید وسایل منزل را در داخل ماشین حمل بار قرار دهید، در ابتدا وسایلی مانند میز و صندلی، مبلمان، تختخواب، یخچال، لباسشویی و سایر وسایل منزل را قرار دهید. گیاهان باید آخرین چیزی باشند که به داخل ماشین حمل بار برده می‌شوند.

اگر گیاهان را اول از همه در ماشین باربری قرار دهید دیگر نمی‌توانید کارتن‌ها و یا وسایل دیگر را روی آن‌ها قرار دهید و یا ممکن است با گذاشتن وسایل دیگر فضا تنگ شده و گیاهان آسیب ببینند.

در صورتی که وسایل منزل زیاد است و حمل بار بیش از یکبار و یا در چند خودروی حمل بار انجام می‌شود، گیاهان را در خودرویی قرار دهید که وسایل منزل در آن کمتر است و فضای بیشتری وجود دارد. همچنین بعد از قرار دادن گلدا‌ن‌ها در ماشین حمل بار، با استفاده از طناب، تخته، تسمه، زنجیر و یا سایر ابزارها گلدن‌ها را در جای خود ثابت کنید تا کمترین تکان در طول جا به جایی به آن‌ها وارد شود.

مطالعه کنید
چه زمانی برای اسباب کشی مناسب است؟

گیاهان در اسباب کشی

بعد از جا به جایی و رسیدن به مقصد

همان‌طور که گفته شد گیاهان باید بعد از تمام وسایل به ماشین حمل بار برده شوند و قبل از بقیه وسایل نیز از ماشین خارج شوند. بعد از رسیدن به محل جدید قبل از هر اقدام دیگری ابتدا:

  • با احتیاط گلدان‌ها را از بسته بندی خارج کنید.
  • اگر دور گلدان‌ها را با کاغذ یا سلفون پوشانده‌اید حتما بلافاصله بعد از رسیدن، گیاه را آزاد کنید.
  • گلدان‌ها را در محل مناسبی قرار دهید.
  • گیاهان خود را آبیاری کنید.
  • می‌توانید از یک اسپری برای مرطوب کردن برگ‌ها استفاده کنید.
در نتیجه

حمل گیاهان آپارتمانی در بسته بندی بار و اسباب کشی، کار سخت و حساسی است. با انجام نکات گفته شده، کمترین آسیب در هنگام باربری به گیاهان شما وارد خواهد شد. می‌توانید برای اطمینان بیشتر از سالم رساندن وسایل منزل و گیاهان خود به مقصد از شرکت‌ باربری پیروزی که در این زمینه کار می‌کنند استفاده کنید. و اسباب کشی بدون دغدغه و استرسی را تجربه نمایید.