گیاهان در اسباب کشی
جا به جایی گیاهان در اسباب کشی
فروردین 20, 1401
چیدمان وسایل در ماشین باربری
اصول چیدمان اثاثیه در ماشین باربری
فروردین 20, 1401
نمایش همه

بسته بندی و جا به جایی پیانو

حمل و نقل پیانو

اسباب کشی شامل تمامی وسایل از کوچک و بزرگ و سنگین و سبک می باشد که باید به صورت اصولی و درست انجام گیرد. به خصوص برای جا به جایی وسایل سنگین و بزرگ مانند حمل و نقل پیانو بهتر است از شرکت های باربری که در این زمینه تخصص و مهارت لازم را دارند را کمک بگیرید.

روش حمل و نقل پیانو

پیانو به لحاظ نحوه جا به جایی به دو روش می تواند صورت بگیرد. 1) پیانوهایی چرخ دار 2)پیانوهای فاقد چرخ.

اکثر پیانوها فاقد چرخ جهت حرکت دادن هستند. قبل از اقدام به جا به جایی لازم است بررسی کنید که پایه های پیانو قابل جداسازی است یا خیر. در صورتی که این پیانو از نوع فاقد چرخ باشد ولی پایه های آن قابل جدا کردن باشد، کارگران حمل بار به آسانی می توانند پایه ها را یک به یک جدا کرده و بدنه اصلی را با استفاده از کاور و لایه های پلاستیک  پوشانده و سپس از تسمه یا طناب جهت بستن و سفت کردن آنها استفاده کنند.

اما در حالی که پایه های پیانو قابل جدا کردن نباشد به اضافه لوازم بالا از پتو یا لحاف نیز کمک می گیرند. در آخر بعد از پایان مرحله بسته بندی پیانو حمل آن توسط نیروها حمل بار به داخل خودرو باربری انجام می گیرد تا به مقصد نهایی ارسال شود. در مکان جدید نیز برعکس مراحل ذکر شده انجام می شود و پس از باز کردن پوشش پیانو، پایه ها مجددا به آن متصل شده و در نهایت پیانو را در محل جدید قرار می دهند.

مطالعه کنید
تجهیزات لازم برای اسباب کشی

حمل و نقل پیانو

جا به جایی تخصصی پیانو

منظور از جا به جایی تخصصی پیانو حمل و نقل پیانو به صورت حرفه ای است. این جا به جایی مانند سایر وسایل نیازمند بکارگیری برخی لوازم مورد نیاز بسته بندی اثاثیه منزل می باشد. که شامل کاور از جنس لایه ها پلاستیکی ، تسمه ، پتو است.

خطرات حمل غیر حرفه ای

از مزایای حمل و بسته بندی پیانو توسط شرکت اتوبار پیروزی این است که به این ترتیب از بروز مشکلات جدی و حتی خطراتی که ممکن است هنگام حمل پیانو برای افراد به وجود بیاید جلوگیری می کند. برخی از مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید مانند:

  • امکان شکستگی پایه های پیانو
  • خراش افتادن بر روی بدنه پیانو
  • صدمات فیزیکی به فشار و کمر نیرو ها
  • امکان شکستن کلیدهای پیانو

حمل و نقل پیانو

 

جمع بندی

البته یکی از کاربردهای پیانو در دنیای فعلی، استفاده از آن در خانه است. بسیاری از افراد امروزه در منزل خود پیانو دارند و از نواختن قطعات موسیقی با استفاده از آن لذت می برند. پیانو ها چندین نوع دارند و همه آنها تقریبا دارای حجم و و زن قابل توجهی هستند. بطوری که حتی اگر گوشه ای از سالن نشیمن منزل خود پیانو قرار دهید. نه تنها بخشی از فضا را براحتی اشغال می کند بلکه در بیشتر موارد وقتی فردی برای نخستین بار به آن محیط وارد می شود، ممکن است ناخودآگاه چشمش به پیانوی شما برخورد کند. در صورتی که مالک پیانو هستید و قصد اسباب کسی دارید لازم است تا از یک باربری مطمعن کمک بگیرید.

مطالعه کنید
تفاوت باربری و اتوبار در چیست؟