تکنیک های چیدمان منزل جدید
مهر 3, 1400
باربری عباس آباد
باربری آهنگ
مهر 3, 1400
نمایش همه

مهارت های بسته بندی در اسباب کشی

مهارت های بسته بندی

اسباب کشی یکی از پر استرس ترین کارهایی است که انسان در طول عمر خود انجام می دهد. در هر  بار اسباب کشی ممکن است تعداد زیادی وسایل آسیب ببینند. برای جلوگیری و به حداقل رساندن این صدمات بهتر است قبل از هرچیزی با مهارت های بسته بندی آشنا شویم.

مهارت ها و تکنیک های بسته بندی وسایل

عجله در بسته بندی اثاثیه منزل به این معنا نیست که شما بدون دقت و با سرعت زیاد این کار را انجام دهید. منظور از بیان این مسئله این است که منتظر نشوید تا هفته آخر برسد و شما تازه شروع به جمع کردن وسایل کنید. بهتر است از چند ماه زودتر این کار را شروع کنید. برای مثال اگر می دانید که اوایل پاییز حتماً قصد جابجایی دارید می توانید بعد از فصل بهار و تابستان لباس های این فصل را جمع کنید و یا در ماه های نزدیک اسباب کشی وسایل غیر ضروری را بسته بندی کنید.

هفته ی آخر را بگذارید برای وسایلی که تا روز آخر مورد استفاده هستند. با این کار هم خستگی خود را کم تر می کنید و هم یکی دو هفته مانده به جابجایی استرس نخواهید داشت.

بسته بندی را از کجا آغاز کنیم؟

پیچیده ترین قسمت یک خانه، آشپزخانه است و بسته بندی وسایل آن هم زمان بر تر است و هم نیاز مند دقت بیشتری است پس اولین قسمتی که بهتر است اسباب کشی را از آنجا آغاز کنیم آشپزخانه است.

برای شروع بسته بندی لوازم آشپزخانه بهتر است از ظروف شکستنی آنجا آغاز کنید که در این کار آشنایی با مهارت های بسته بندی می تواند مانع شکستن ظروف در زمان بسته بندی  وسایل دیگر شود.

 

تفکیک وسایل آشپزخانه

 

چه کارتنی مناسب اسباب کشی است؟

باید این را بدانیم که هر کارتنی مناسب جمع کردن و بسته بندی وسایل منزل برای اسباب کشی نیست. اگر  کارتن انتنخابی ما خیلی کوچک باشد باعث ازدیاد کارتن ها و شلوغی بی مورد می شود. از آن طرف اگر کارتن های خیلی بزرگ را انتخاب کنیم باعث می شود حمل و نقل آن سخت باشد و خطر آسیب رسیدن به وسایل را افزایش می دهد.

مطالعه کنید
تکنیک های چیدمان منزل جدید

یکی از مهارت های بسته بندی این است که کارتن اسباب کشی مناسب را برای بسته بندی وسایل انتخاب کنید. برای تهیه کارتن می توانید انواع کارتن را از شرکت های باربری خریداری کنید.

کارتن اسباب کشی

 

جداسازی وسایل هم جنس و هم نوع

از دیگر نکات اصولی بسته بندی این است که وسایل هم نوع و هم جنس را در یک کارتن مناسب در کنار هم قرار دهید. مثلاً ظروف چینی و مسی را کنار هم در یک کارتن قرار ندهید. از طرفی دیگر باید به این مسئله توجه کرد که مثلاً دارو ها را با وسایل ریز اتاق خواب هم در یک کارتن بسته بندی نکنید زیرا هنگام باز کردن کارتن ها این کار باعث گیج شدن و شلوغی بی مورد می شود.

نکته: برای بسته بندی مناسب توجه به تفکیک وسایل از مهم ترین نکات محسوب می شود.

بسته بندی ظروف هم جنس

 

وسایل غیر قابل بسته بندی را جدا کنید.

یکسری وسایل خانه مانند مایعات، شوینده ها، لوازم آرایشی و بهداشتی هستند که بهتر است بسته بندی نشوند زیرا هنگام جابجایی ممکن است درب آن ها باز شود. این وسایل را جدا کنید و روز اسباب کشی داخل بار قرار ندهید. توجه به این نکات کوچک از مهم ترین مهارت های بسته بندی به شمار می آید.

 لباس هادر کارتن های مخصوص( رگال دار) قرار دهید.

این کارتن ها دارای رخت آویز و جا لباسی بوده، پس به راحتی و بدون چروک می توان لباس هارا داخل آن ها آویزان کرد. با استفاده از این جعبه ها دیگر مجبور نیستید لباس ها را از چوب لباسی بیرون آورده و یکی یکی تا کنید و در کارتن قرار دهید همچنین در هنگام بسته بندی در وقت صرفه جویی زیادی می شود.

نکته: وجود این کارتن ها و استفاده از آن ها مهارتی است که از قانون مهارت های بسته بندی پیروی کرده، زیرا که این قانون سعی بر آسان سازی جابجایی وسایل را دارد.

مطالعه کنید
جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی

کارتن رگال دار بسته بندی لباس

برای بسته بندی از ریسمان و چسب استفاده کنید!

هنگام بستن کارتن ها یک ریسمان روی آن قرار داده و سپس روی آن را چسب بزنید به طوری که مقداری از ریسمان از چسب بیرون بماند.

اینکار زمان زیادی را از شما نمی گیرد اما در هنگام باز کردن جعبه ها باعث صرفه جویی در زمان می شود زیرا کافی است تا ریسمان ها را بکشید تا جعه باز شود و نیاز به کاتر یا وسیله تیز نیست.

ریسمان جهت بسته بندی وسایل

به وسایل داخل دراور دست نزنید!

اگر مقدار کارتن های خالی شما محدود است و یا انتقال وسایل دراور به کارتن ها برایتان سخت است، بهتر است به وسایل داخل دراور ها دست نزنید. در صورتی که بین آن ها وسایل شکستنی وجود ندارد، بگذارید وسایل داخل دراور شما بماند و درب کشو ها را با چسب به بدنه بچسبانید.

نکته: دقت کنید دراور رنگ شده نباشد و یا چسب ها زمان زیادی بر روی دراور باقی نماند.

این هم یکی از مهارت های بسته بندی است که کمتر به چشم می آید اما شما بعد از این مقاله بیشتر به آن توجه کنید.

مهارت های بسته بندی

 

کارتن هارا تفکیک کنید.

آخرین مرحله از انجام مهارت های بسته بندی این است که در اتمام اسباب کشی محتوای هر کارتن را بر روی آن مشخص نمایید تا بعد از جابجایی بدانید کدام کارتن برای کدام بخش از خانه است و آن را در همان نقطه قرار دهید.

توجه: روی کارتن های حاوی وسایل چینی و کریستال حتماً کلمه ی ” شکستنی ” را درج کنید.

کارتن بسته بندی

کلام آخر

برای اینکه تمام زحمات شما برای دقت در بسته بندی و مهارت هایی که در این مقاله آموزش دیده اید را بتوانید به کار بگیرید، انتخاب یک  اتوبار مناسب با پرسنل مجرب بسیار مهم است.

اتوبار پیروزی یکی از اتوبار هایی است که در حفظ وسایل شما در هنگام جابه جایی بسیار کوشا است و شما با اطمینان می توانید برای داشتن یک اسباب کشی کم دردسر با ما تماس بگیرید.